Trable s vybitou baterii v autoklíči

Není nic horšího než zjistit, že dálkové ovládání vašeho vozidla přestalo fungovat. A nejčastějším viníkem je vybitá baterie. Je to jako malá kumulace problémů s bateriemi. Máte pocit, že jste udělali všechno správně – vyměnili jste baterii ve dálkovém ovládání, ale přesto nic. Buď jste narazili na vadnou baterii přímo z obalu, nebo ta, kterou jste koupili, ležela na skladě tak dlouho, a znehodnotila se.

Pak nastává situace, kdy ani po opakované výměně baterie dálkové ovládání stále odmítá spolupracovat. Pokud nemáte podezření, že bylo ovládání vystaveno vodě (možná se vypralo v pračce) nebo utrpělo mechanické poškození. Ale pokud dálkové ovládání najednou selže „ze dne na den“, je to pravděpodobně jen vybitá baterie.

Nejlepší by bylo mít možnost nechat si novou baterii změřit před koupí, ale bohužel to většina obchodů nenabízí. A tak se často dostanete do situace, kdy musíte buď spoléhat na štěstí, nebo se naučit, jak si změřit baterii sami.

 
 

Pokud máte k dispozici voltmetr, není to zase tak složité. Ale mnozí dělají chybu, když měří napětí baterie bez zátěže. Prosté měření napětí vám totiž neposkytne přesný obraz o stavu baterie, protože ukazuje hodnotu napětí, kterou baterie může poskytnout v klidu, aniž by ji něco využívalo.

Proto je ideální použít funkci voltmetru na měření baterie za zátěže. To znamená, že voltmetr na baterii „zatíží odběrem“ a zjišťuje skutečné napětí, které baterie dokáže poskytnout za provozu. Takže pokud si chcete baterii správně změřit, nezapomeňte ji zatížit, abyste dostali přesnější výsledek.

Níže vidíte dvě měření, první bez zátěže a druhé se zátěží pro baterii. Hodnoty jsou velmi rozdílné…

Obecně lze napsat že hodnota do 2.5V je u většiny autoklíčů dostatečná aby bez problému fungovali. Při 2V již dálkové ovládání obvykle nefunguje.

IMG 7528 rotated
IMG 7529 rotated